Opisy produktów

Przy tworzeniu opisów produktów skupiamy się na 3 sferach:

  • przedstawienie cech (np. parametry, funkcjonalności, kolory)
  • zachęta do zakupu (pokazanie korzyści z posiadania)
  • wsparcie pozycjonowania (rozbudowa unikalnej treści, naturalne umieszczenie ważnych słów kluczowych)

Skuteczny opis produktu jest połączeniem treści informacyjnej, przekazu marketingowego i SEO. W zależności od potrzeb i realizowanej strategii firmy, można położyć większy nacisk na jedną sferę lub je równoważyć. Z tego względu możesz zamówić:

Opisy proste – teksty o dł. najczęściej 300-700 znaków (kilka – kilkanaście zdań). Zawierają krótką charakterystykę produktu, przedstawiają możliwości jego wykorzystania. Stosowane najczęściej przy dużej ilości produktów, jako uzupełnienie zawartości tekstowej sklepu internetowego i ułatwienie pozycjonowania.
Opisy marketingowe – treści sprzedażowe, najczęściej dłuższe (zależnie od produktu), wykorzystywane m. in. na stronach w całości poświęconych jednemu produktowi. Szczególnie skuteczne w przypadku produktów: o większej wartości, do zakupu których klienci potrzebują dłuższych informacji i więcej zachęty a także nowych na rynku lub mało popularnych, kiedy trzeba edukować klienta na temat produktu.

Dlaczego warto zamówić opisy produktów do sklepu internetowego?

O ile zdjęcia produktu mają przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, opis ma ją utrzymać i doprowadzić do zakupu. Dlatego oba te elementy są tak ważne. Opisy w sklepach online pełnią funkcję sprzedawców w sklepach stacjonarnych – informują o produkcie, przedstawiają możliwości jego wykorzystania i wreszcie przekonują do kliknięcia „do koszyka” lub „kupuję”.

Dodatkowo:

  • przy takiej samej cenie w różnych sklepach, produkt z lepszym opisem ma większe szanse na sprzedaż – zamiast konkurować tylko ceną, możesz wyróżnić się treścią;
  • unikalne opisy zapobiegają traktowaniu treści strony jako „duplicate content” przez wyszukiwarki – łatwiej będzie pozycjonować Twój sklep, jeśli umieścisz w nim teksty dedykowane, zamiast tylko informacji od producenta;
  • zamówienie opisów jest jednorazową inwestycją, za to przynosi korzyści przez długi czas – dobra treść na stronie pracuje dla Ciebie 24h na dobę, 7 dni w tygodniu;
  • szczegółowe opisy, podobnie jak działy FAQ, rozwiewają wątpliwości – oszczędzasz czas potrzebny na odpowiadanie klientom na pytania.

Opisy kategorii (grup produktów)

Opisy kategorii w sklepie internetowym mają na celu krótkie przedstawienie produktów lub usług w danej kategorii oraz ich najważniejszych cech, zachęcenie odbiorcy do obejrzenia konkretnych produktów/usług a także wsparcie pozycjonowania strony. Długość opisów może być różna – od jednego zdania, do nawet 2000 znaków przy nastawieniu na pozycjonowanie.