Teksty sprzedażowe i marketingowe uwypuklają zalety produktu lub usługi, tworzą w wyobraźni czytającego klarowny obraz korzyści, budują potrzebę i skłaniają do wykonania akcji. W skrócie – sprzedają.
Tekstem sprzedażowym jest:
- Kreatywna oferta na portalu handlowym.
- Odezwa do darczyńców skłaniająca do działalności charytatywnej.
- Oferta zakupu dóbr luksusowych skierowana do wąskiej grupy wybranych odbiorców.
- Tekst przekonujący do zapisania się na newsletter.
- Opis wydarzenia skłaniający do pojawienia się na nim.
- Mailing do klientów, promujący kolejną edycję produktu, z którego już skorzystali.
To szeroka kategoria dla której wspólne są: konieczność wcześniejszego zebrania informacji, zbudowania w wyobraźni czytelnika potrzeby działania i danie mu ku temu możliwości.
Ty wiesz, do czego chcesz skłonić czytelników. My ich przekonujemy, by właśnie to zrobili.